Tiesitkö ettei vakuutus korvaa ilmastomuutoksen aiheuttamia tai vaimon aikaansaamia vahinkoja. Näin on kuitenkin kokemus minua opettanut epäkimuranteissa olosuhteissa Toikan lintuja rikkoen.
Epäkimurantissa korvaamisessa on mukana kaksinkertainen varmistus vakuutusyhtiön turvana. Niinpä jos vahinko on sinun itsesi aiheuttama se on varmasti tahallinen tai ilmastomuutoksen aiheuttama, joka on sama asia. Aivan kuten peltipoliisi sakottajana vaikka sinua ei edes näkyisi mailla halmeilla autoinesi. Varmasti olet rikkonut lakia ja laki on sama kaikille. Ilmastomuutos ja säät eivät oikkuineen jätä ketään osattomaksi. Peltireinikainen on sekin kehittynyt ja kehittyy kaiken aikaa eikä mikään rikos jää siltä huomaamatta.
Kyse on kansalaisesta, joka on toiminut tässä ilmastotapauksessa ja siten kaikissa tapauksissa tuomittavasti tai ainakin näin tulisi olla kakkien tilastojenkin mukaan. Kukaan ei ole synnitön Raamattua lukien ja ilmastomuutoksen aikana, ilmastomuutosta aiheuttamassa heti synnyttyään hiilidioksidipäästöineen ja rikkonut siten lakia. Näin myös vakuutuksen maksaminen näissä epäkimuranteissa tapauksissa on mahdotonta ja sakko tulee verona.
Vero taas siirretään nykyisin pestynä rahana ja rikeveronamme vakuutusyhtiön tai pankin virkailijalle, joka on samalla joko me too ilmiön tai muun puuhan puutteessa opettamassa kouluissamme sairaslomallaan ja taksilla liikkuen ja asuen Riihimäellä. Forssassa asuen on jo sellaisenaan rikeveron alainen ilmiö ja epäkimuranttia elämää. Etenkin jos olet vielä persu ja vailla hallituksesikin siunausta henkipatto ja lainsuojaton tapaus. Hallitukseen sinua ei voi hyväksyä toisin kuin sisällissodan aikaan molemmat riitelevät osapuolet. Ihminen oli silloin valistuneempi kuin tänään ja osasi pelätä epäkimuranttia elämäänsä niin herrana kuin narrinakin.
Kun kaikki kansalaiset toimivat lopulta vakuutuksen ja pankkiemme, käräjillä istuvan poliisin todistamana, epäkimurantilla tavalla, ainut tapa maksaa korvaus vahingoista, itsensä tai muiden aiheuttamista, on ilmastomuutoksen kautta tulkittava ja mahdoton kuvata korvauksen tullessa senkin pestystä rahasta. Säät kun eivät ole vakuutusyhtiön hallittavissa ja siten korvattavia vahinkoa tehdessään.
Luojasta syntyvät vahingot ovat nekin epäkimurantteja ja tulkinnallisesti kirkon asia ja synnin palkka on kuolema. Myös silloin kun edustajamme poliitikkona tai poliisina on sitä ollut edistämässä epäkimurantilla tavalla itseään edustaen ja rikkaana miehenä muita muka parempana ihmisenä. Joskus jopa epäkimurantilla tavalla molempina toimien ja vielä venäläisenä tai virolaisena vieraana ja siten edustaen, ja myös Helsingin Sanomien tapaan kuvaten venäläistä eliittiä, kulkien jonossa kohti pesukonetta (HS 10.10. 2018). Pesukone on kuitenkin paljon parempi kammio kuin toisen maailmansodan aikaiset ja kehittämämme kammiot, joita mediamme eivät silloin ajoissa esitelleet.
Kyse on epäkimurantista tulkinnasta, jossa rasismi syntyy vain median ulkopuolisena ilmiönä, ei median aiheuttamana ensinkään. Etenkin kun kyseessä on Helsingin Sanomat ja kansallisen normistomme ja moraalin ainut uskottava portinvartija. Jos kansakunta on maineensa tärvellyt syntyy epäkimuranttia tulkintaa. Stereotypiat sellaisena ovat tätä epäkimuranttia elämäämme, normeiltaan ja moraaliltaan sitä rapauttavaa. Kuuluvat siis samaan rikesakon alaiseen toimintaan kuin syntyminen ihmiseksi hiilidioksidipäästöjä heti rikkoen.
Rikevero tulisi liittää jo syntymämme aiheuttamaan syntiin sekä perisyntiin. Vakuutusyhtiö sen perijänä on kuitenkin arveluttava ohi kirkon suosimalla pelolla ihmisiä rahastaen. Rikevero tulisi poistaa epäkimurantilla tavalla toimivalta yhtiöltä valtiolle, kuten nyt toimii vaikkapa Yle-vero. Moni meistä ei televisiota avaa etenkin, jos on laestadiolaisista vanhemmista epäkimurantilla tavalla syntynyt.
Vero perintään kuitenkin, kuten epäkimurantti vakuutusmaksu, suoraan tililtä. Moni muukin käy tililläsi kertomatta miksi ja mihin tarkoitukseen rahansa käyttää. On muka viruksia vahtimassa tai muuta olematonta tointa hoitamassa, Facebookin omistajana sinua huijaten ja omaisuutensa sinun töistä keräten. Muistuttaa kirjailijalta perittävää veroa ja kirjan julkaisijan keräämiä tuottoja olemattomasta työstä näin Aleksis Kiven päivänä ja kirjallisuuttamme juhlien. Kirjailijan käteen jää vain nettikiusaajan arveluttava maine.
Jukka Ukkola on havainnut toimittajana osin saman ongelman Suomen Kuvalehdessä ja hänkin suosittaa rikeveron käyttöönottoa ja muiden vakuutusten poistamista laittomina epäkimurantteina veroinamme. Siitä tulisi epäilemättä valtion budjetintekijöiden syntiveronamme suosituin vero, huomaa myös Ukkola epäkimuranttina kirjoittajana.
Se muistuttaisi katolisen ajan aneitamme ja paluuta Timo Soinin suosittamaan aikaan ja on populistiverona (populus=kansa) sekin kansanverona vanhaa sosiaalista pääomaamme Euroopassa. Poistaisiko se samalla kirkollisveron tai vakuutusmaksut turhina, jää Ukkolalta pohtimatta.
Sen sijaan sen hän on toki havainnut, kuinka se on paljon hyväksyttävämpi ja vähemmän moraalia koetteleva ja sen rapauttamista aiheuttava kuin erilliset epäkimurantit pelon poistajat ja vakuutusmaksumme saati bensiini-, tupakka ja viinaveromme.