Varokaa pandemian aikaista kiusaamiskulttiamme
Olen kirjoittanut eniten aiheesta kiusaaminen ja etenkin kulttuurina, sosiaalisena pääomana ja muistina, KULTTINAMME.
Saksalainen media oli pilaillut naisministereillämme ja iskenyt etenkin pääministerin pukeutumiseen ja tehnyt hänestä saksalaiseen tapaan kiusaamiskultin kohteen. Kyse on kultista, fasismista toimintamallina, ei arvoista tai aatteista vaan TOIMINTATAVASTA, jota esiintyy niin idässä kuin lännessä, miehillä ja naisilla, oikealla ja vasemmalla. Kristus ristillä on tämän kultin luonnollisesti sen näkyvimmistä muodoista mihin ilmiö lopulta voi johtaa.
Lokaa heittävä media on tämän ajan ykkösilmiö, johon liittyy myös kiusaamiskulttimme. Naisten ohella se kohdistu toki myös miehiin ja etenkin perussuomalaiset ja maaseudulla vaikkapa akateemiset, usein takavuosina opettaja, olivat sen hampaissa. Verotulojen esittely on tarkoitettu tämän ilmiön ruokkimiseen sekin suomalaisena ilmiönämme. Nenäpäivällä on pyritty loiventamaan tätä piinaa psykososiaalisena painajaisena.
Täysijärkinen ei edes uskalla julkaista kirjojaan Suomessa. Ellei nyt ole punavihreä kommunisti yliopiston liepeillä tai muuten yhteiskunnan ylläpidettävä reppana maaseudulla ja taantuvissa pikkukaupungeissa päihteineen. Kyseessä kun on KULTTI ja sitä edustavat kirjatkin.
Hyvin vanhaa sosiaalista pääomaamme ja kulttuuria. Saksassa on näitä reppanoita enemmän kuin missään muualla Euroopassa. Heitä kutsutaan fasisteiksi. Se ei ole arvo tai aate ensinkään vaan TOIMINTATAPA, jota tapaa niin äärioikealla kuin äärivasemmalla. Hyvin vanhaa geneettistä perua ja sosiaalista muistia, joillekin pääomaa jopa sukuineenkin.
Yhdessäolokulttuurissa (gemainschaft, associational orgnization) maaseudulla se tunnetiin ja sen syntymistä varottiin. Asiaorganisaation (gesellschaft) sisällä sitä tapaa järjestäytyneenä harvemmin. Toki kaupunkimainen kulttuuri ei sitä poista silloin kun menemme sen sisälle ja segregaation tuottamiin vaikkapa helsinkiläisiin pienkulttuureihin tai Vantaalle.
Eilen Hesari esitteli myös maantieteen professorin, joka pahoitteli sitä, kuinka suomalaiset eivät ymmärrä alan tieteestä tuon taivaallista ja torjuvat sen tuotteitakin juuri tämän kultin ja sosiaalisen pääoman seurauksena. Ovat vanhan regionalismin ja kunta sekä maakuntarajojen vankeja myös toimittajinamme.
Ilmiö on tieteen sisällä koominen. Sitä kun on pyritty korjaamaan kohta yli puoli vuosisataa etenkin Suomessa. Aina uudet poliitikot ja toimittajat ovat sen kääntäneet päälaelleen. He kun saavat siitä leipänsäkin.
Ensimmäinen väitöskirjanikin valmistui korjaamaan tätä vääristymää ja virhettämme spatiaalisena ja juuri tätä esittelevänä maantieteenämme, alueidentifikaatiota esitellen, spatiaalisia alueitamme, ei regionaalisia rajoja, joiden sisällä maakuntalehdet meuhkaavat ja ylläpitävät ongelmiamme sekä kultteja aluehengistään, kuntien vaakunoita kiillotellen maakuntakirjallisuuden ja muiden sepitteiden avulla lehtineen leipänsä hankkien. Se kun on myös rasismin tärkein ruokkija.
Kun sitä maailmalla ja etenkin Suomessa tapaa, alueellista kiusaamiskulttiamme, taustalla on usein kauan jatkuneet poikkeusolot ja taantuma, tänään pandemia. Yhdyskunnan voimavarat ja sen ylläpitäjien voimat alkavat ehtyä. Sotien ajat ja vallankumoukset ovat tätä ilmiötä nekin rajoja rakennelleen.
Eilen PAAVO HAAVIKKO oli joutunut tämän fasismin kohteeksi Hesarin toimittajan kynsissä, isänpäivän kunniaksi. Hänet esiteltiin petona etenkin kotonaan ja psykopaattina, kuten aiemmin moni muu etenkin AKATEEMINEN MIES, joka tunnetaan raittiudestaan ja poikkeuksellisen fiksuna miehenä muutenkin keskellä suomalaista taantuvaa ja kuihtuvaa yhdyskunta rakennettamme.
Maaseudun, landen ja landepaukkujen, pilkka on sekin samaa ilmiötä. Poliittiset liikkeet harrastavat tätä kulttia viran puolesta. Ammattilaisina eduskunnassa tulevat keskenään kuppilassa vuosikymmenet istuneina hyvin toimeen. Kyseessä kun on teatraalinen ilmiö. Politiikan toimittaja kirjoitta heistä kuten teatterissa istuva kriitikko vuosikymmenet siitä leipänsä saaneena. Näin politiikka on oikeasti puhdasta teatteria monine pulueineen Suomessa tai Islannissa sitä seuraten. Yhdysvalloissa tai Kiinassa vähempikin sirkus riittää.
Varo loppuun saakka poltettuja ja kiusattuja kulttuureja globaalissa maailmassa. Isänpäivää saa Suomessa PELÄTÄ koska juuri silloin tämä kiusaamiskultti on pahimmillaan siinä missä päivänä, jolloin veroista ja tuloista julkaistaan tietoja. VAALIT on se hetki, jota niin ikään saat pelätä etenkin perussuomalaisena. Juoppo toimittaja ei jätä silloin sinua lyömättä heti kun vähänkin silmä välttää. Tai satut olemaan muuten vaan heikossa hapessa. KIUSAAJA haistaa sen ja iskee varmasti helvetin tulirotkossa, itse sellaiseksi kaupunkinsa nimenneenäkin toimittajana.
Varo kiusaamiskultin kohteeksi joutunutta suomalaista miestä heikossa hapessa. Seitsemän surmanluotia on kertomus tällaisesta miehestä siinä missä perhesurmat psykososiaalisen ongelman kanssa painivissa yhdyskunnissamme ja työyhteisöissä. VAROKAA SUOMALAISTA KIUSAAMISKULTTIA JUURI NYT PANDEMIAN AIKANA.